Nie musisz być alfą i omegą, by wcielić w życie pozycjonowanie stron. Skoro myślisz o przetestowaniu tej metody promowania się w sieci, najprawdopodobniej już co nieco się o niej dowiedziałeś i teraz chciałbyś wypróbować całą teorię w praktyce. Zacznij to robić małymi krokami. Zanim zaczniesz bawić się w programistę z prawdziwego zdarzenia, spróbuj zmienić swoje nawyki i ulepsz stronę pod względem jej zawartości. Treść jest bowiem najważniejsza. To, co w tym momencie znajduje się na twojej stronie, będzie mieć największy wpływ na późniejsze pozycjonowanie oraz efekty tego narzędzia. Przede wszystkim zadbaj więc o to, by twoja strona była kompletna. Musisz regularnie ją uzupełniać i jak najczęściej wstawiać na nią nowe treści. Nawet jeśli nie masz na to w danym momencie ochoty, spróbuj przygotować sobie kilka artykułów "na zapas", by w razie potrzeby móc je opublikować. W ten sposób uzyskasz tanie pozycjonowanie, bo sam będziesz je przeprowadzać. A to ty wiesz najlepiej, czego potrzebuje twoja strona.
Aby pozycjonowanie stron zapewniło wyraźne efekty, w pewnym stopniu należy się nim zajmować codziennie, gdyż brak ciągłości doprowadza do braku efektów. Już nawet dwu czy trzydniowa przerwa potrafi wywołać spadek o kilka pozycji. A co by się stało, gdyby ktoś zaprzestał pozycjonować swoją stronę na znacznie dłuższy okres? Najprawdopodobniej spadłby w rankingach do takiego miejsca, w którym nikt by go już nie zauważył. Nie można sobie zatem stwierdzić, że będzie się pozycjonować stronę raz na np. trzy miesiące. Pozycjonowanie w każdym przypadku powinno być ciągłe. Na żadnym etapie pracy nie wolno go przerwać, gdyż grozi to utratą wszystkich uzyskanych wcześniej efektów. Na to wszystko w szczególności muszą uważać osoby działające w tzw. branżach sezonowych. A często jest tak, że np. właściciele letniskowych ośrodków turystycznych wykupują tanie pozycjonowanie dopiero w czerwcu czy lipcu. Z całą pewnością należałoby jednak pomyśleć o nim dużo wcześniej. Działania realizowane w pośpiechu są mało efektywne.
Na pewno wielu młodych informatyków zadaje sobie pytanie jak ważne jest pozycjonowanie. Pozycjonowanie stron to podstawowa umiejętność, którą trzeba pojąć jesli mówimy o stawianiu swoich stron internetowych. Może się to także przerodzić w biznes, ponieważ możemy stworzyć stronę, na której będziemy oferować tanie pozycjonowanie. Warto tu przeanalizować coś takiego jak lokalne SEO. Jest to świetne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorstw oraz małych firm, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi oferują i wykonują jedynie w siedzibie swojej firmy. Na przykład są to takie zawody jak fryzjer czy mechanik samochodowy. Także do tych przykładów możemy dopisać restaurację lub hotel. Jeżeli mówimy tu o firmach, które działalność prowadzą przez internet, czyli na przykład tworzenie stron www oraz księgowość online albo też sklepy internetowe, które oferują sprzedaż wysyłkową to warto w tych sklepach zastosować szerszą promocję. Dobrze sprawdziłaby się tu SEO w globalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron jest niezwykle ważne w funkcjonowaniu stron internetowych w przestrzeni zwanej internetem. Pozycjonowaniem stron zajmują się głównie specjaliści do spraw marketingu. Lwia część ich pracy to żmudne pisanie tekstów o charakterze marketingowym. Teksty te mają za zadanie "wyniesienie" strony w przeglądarce. W słowniku marketingowca taki tekst nazywa się "Tekst Preclowy" przezywany "Preclem". Najważniejsze w takim tekście jest zawarcie w nim kolejnego ważnego elementu marketingowca, czyli "Słowa kluczowego". Takie słowo to nic innego jak ściśle związane określenie z charakterem naszej strony np. jeśli prowadzimy hurtownię mebli w Warszawie, słowem kluczowym będzie "hurtownia mebli w Warszawie" niestety jest to dosyć ogólne i popularne, dlatego też dobrze jeśli nasza firma ma swoją, charakterystyczną nazwę dzięki, której zdołamy się wyróżnić na tle innych hurtowni mebli w Warszawie. Jeśli zdecydujemy się na pomoc marketingowca na pewno nie będzie to tanie pozycjonowanie naszej strony.
Pozycjonowanie jest coraz częściej spotykanym zabiegiem marketingowym. Sporo firm oraz indywidualnych klientów stara się zwiększyć zainteresowanie swoją działalnością i decyduję się na takie usługi, często wybierając tanie pozycjonowanie. Nie oznacza to oczywiście, że będzie gorszym wyborem od oferty, która na pierwszy rzut oka wydaje się droższa. Wynika to z ważnego aspektu, jakim niewątpliwie jest popularność danej frazy, którą mamy zamiar pozycjonować w oczach wyszukiwarek internetowych, jak np. najbardziej popularna obecnie wyszukiwarka Google. Pozycjonowanie stron warto zacząć od wybrania odpowiedniej firmy. Obecnie niektóre z nich oferują darmowe pozycjonowanie w ramach testu danej usługi. Po średnim okresie około 30 dni możemy ocenić efekty działań oraz zastanowić się nad dalszym korzystaniem z usług danej firmy. Niektórzy przedsiębiorcy starają się na własną rękę takie pozycjonowanie wykonywać, ale jeżeli nie miałeś z takim działaniem do tej pory żadnej styczności, to lepiej zaoszczędzić czas i zlecić to profesjonalistom.